Vida the Vet
Ten-year-old Vida and her pet hamster, Popcorn, care for woodland creatures that live just outside their home in Sweetwood.
When Fergie gets hiccups right before singing with her band, she calls on Vida for a quick pre-show cure; none of Vida's tricks work, but she knows what will: Fergie needs to get scared.
Vida helps Koa get over his fear of needles when he needs a porcupine quill removed; the key is distractions, especially a very funny joke from Popcorn.