Voyage of the Continents
Oceania: The Tectonic Ring of Fire
The history of Oceania is the history of the Earth as a whole. Welded to Antarctica for millions of years, Australia is today a deserted landscape that enjoys extraordinary stability. Its neighbours do not share the same luck. New Zealand is perilously located between two tectonic plates, and the volcanic islands of the Southern Pacific could explode and disappear.