When a Snail Falls in Love
Vita (Baitoei Zuvapit Traipornworakit) is a rookie genius in psychological research who has recently joined the police force. Unfortunately, she's at risk of getting fired due to her weak physique. To save her job, Vita tries to persuade Officer Prach (Bie Thassapak Hsu), head of the Police Investigators Team, to help her out. Initially annoyed by Vita's different approach to solving cases, Prach gradually starts developing feelings for her after getting to know her. Even though Vita is brilliant when it comes to work, she's incredibly dense when it comes to love. When a serial killer strikes again, the two must work together to solve not only the case, but their budding romance as well. "When a Snail Falls in Love" is a 2023 Thai crime drama directed by Wun Songsak Mongkolthong, based on the Chinese novel of the same name by Ding Mo.