Wire in the Blood
Robson Green stars as gifted psychologist Dr. Tony Hill, who helps police solve gruesome murders in Northern England. Based on the books by Val McDermid.
The Mermaids Singing
With a serial killer on the loose, DI Carol Jordan calls in clinical psychologist Dr. Tony Hill for help with the investigation, despite objections from her superiors. When a cop becomes the next victim, the case turns personal.
When two teenagers' bodies are pulled from a Northumberland tarn, Dr. Tony Hill immediately suspects a multiple killer. DI Carol Jordan is called to the home of popular chat show hosts Jack and Amanda Vance.
The murder of a young woman brings back memories of the murder of Trudy Hibbert. Known paedophile Paul Gregory was acquitted but police and locals fear he is killing again.
Tony and Carol investigate when a 500-year-old skeleton is unearthed while excavating for a hotel extension. Underneath the body, they find two more modern corpses.
Tony and Carol think they've scored early when two murders lead to one man. The trouble is that the man is in prison; could he really be controlling it all from the inside?