Ein Taunuskrimi
Oliver von Bodenstein and Pia Kirchhoff investigate around a wind turbine company and its opponents – each of whom has their own motive. A storm of revenge, greed and betrayal is brewing. In the Taunus, supporters of WindPro wind energy and its opponents are irreconcilably opposed to each other. The tone of the "angry citizens" towards the wind turbine company is getting harsher, their interactions more aggressive. Then, a night watchman of the company is found dead. The investigator duo Kirchhoff and Bodenstein soon find themselves caught in the crossfire between the wind turbine company and its militant opponents. The forensic pathologist and Pia Kirchhoff's ex-husband discovers that the dead man's pacemaker stopped working.