The Fatal Match
The Fatal Match
Five years ago, the Italian industrialist family Tessari bought the insignificant Toscana Soccer Club, which eventually went on to win the Italian championship. Nowadays, the club is not only fighting to remain in the premier league but also battling for financial survival. The media blame Vincenzo, son of club president Cosimo Tessari, and his overpriced and questionable acquisition of players. A few years ago, Vincenzo bought four young players during an acquisition spree in Cameroon. He signed Kenneth N'Douram, an alleged relative of the internationally successful player Emanuel Kanu. Considered a promising young player, he feels overwhelmed in the professional team. Cosimo Tessari follows the all-important match in the relegation battle from his sofa at home, far away from the violent fans in the stadium. Unfortunately, the outcome of the game got decided a few days prior: Maurizio Corridoni, ex-goalkeeper and the old man of Italian soccer, persuaded Vincenzo to have the team lose the match with the aid of a few players in the know. The relegation would mean the end for Vincenzo’s father, Cosimo, on the board and brings an opportunity for international investors to come in who could rebuild the club with a lot of money. Vincenzo himself could then take over the post of sports director. Vincenzo has no idea that Corridoni is interested in taking over the club. Vincenzo bribes the team captain and center forward to bring the match to the desired outcome and convinces the coach to include Kenneth in the starting line-up for the first time. Kenneth scores the first goal moments before half-time. In the locker room, the coach must make a tough decision: he removes the alleged "weak" regular players from the team and challenges Kenneth to score another goal. However, Vincenzo's plan risks failing. Subjected to more pressure by Corridoni, he bribes another player to ensure that his team loses. But will things go as planned? Sasà Di Pascale, a player from the opposing team, is onto Toscana's weird game style. As the match draws to a close, the fates of the team, Vincenzo, and the prospect of bringing in new investors, all hang on the outcome.