Großstadtrevier
Schuldig bei Verdacht
Nina Sieveking suddenly feels she no longer knows her own neighborhood. When asylum seeker Arasch Ghubar is arrested by a SWAT team for allegedly preparing a bomb attack, fear and suspicion spread rapidly through the high-rise housing estate. Neighbors turn against one another and the fragile sense of trust collapses, leaving Nina to confront both the community’s fears and her own doubts about who is guilty and who is innocent.
The atmosphere on the Kiez grows increasingly tense as young men, apparently unaccompanied refugees, begin robbing unsuspecting clients. The violent pimp Apollo decides to send his men after the youths, seeking revenge on his own terms. At the same time, the officers of precinct 14 work urgently to stop the robberies and prevent the conflict from spiraling out of control. What begins as petty crime threatens to ignite a dangerous turf war.
Harry Möller struggles with whether she can trust Sarah Ligeia again. Sarah has misled her before with false information, yet this time she is desperate. Sarah fears for her boyfriend Freddy, who has vanished without contact. Against her better judgment Harry agrees to help and accompanies her to Freddy’s apartment. What they find there shocks them both, as the door has been forced open and the mystery deepens.
At Bruno Jakob’s recycling yard disaster strikes when a container filled with copper worth thirty thousand euros disappears. Already struggling with financial hardship, Jakob faces ruin unless the thief is caught. His son Roy points the finger at a former employee, Toma Stanko, who he claims was seen moving the container in the dead of night. Piet Wellbrook and Paul Dänning must determine whether this testimony is reliable or if the truth is far more complicated.
Thirteen-year-old Hanna Weber is caught red-handed breaking into a pharmacy by Piet Wellbrook and Paul Dänning. They bring her home to her father, Ulrich Weber, who has raised Hanna alone since the death of his wife. As the officers look deeper, they begin to uncover the reasons behind Hanna’s desperate act. What starts as a simple break-in reveals the quiet struggles of a grieving family trying to hold together.