S3, E1: In the third season premiere, the story begins three years later as a corpse, which has succumbed to a lethal and highly contagious toxin, is dumped in a very public location. A demand is then made; if a notorious drug kingpin is not freed from jail, this deadly virus will be widely released. Jack (Golden Globe winner Kiefer Sutherland), who now runs a special field operations division for the Counter Terrorist Unit, sets off on the trail of this viral threat, which is nothing short of a ticking time bomb.