S1, E1: Portál 1 nás přenáší do Shorterova dětství, plného komiksů a filmů, které ho náhodně přivedly k hudbě. Píše a hraje s Art Blakeym a Jazz Messengers, nahrává úžasné sólové skladby pro Blue Note Records a připojuje se k Miles Davis Quintetu. Shorterova virtuozita a aranžmá přivedou Davise k novému směru a inspirují názvy některých alb Miles Davis Quintetu.