S1, E2: Portál 2 prozkoumává Shorterův zápas s traumatem a závislostí. Shorter objevuje buddhismus. Společně s Josephem Zawinulem zakládají populární jazzrockovou skupinu Weather Report a stávají se průkopníky jazzrockového hnutí. Shorter spolupracuje s Miltonem Nascimentem, Joni Mitchellovou a Herbie Hancockem, což tuto éru označuje jako komerčněji nejúspěšnější období jeho kariéry.