The Amazing Spider-Man
Abandoned by his parents and raised by an aunt and uncle, teenager Peter Parker, AKA Spider-Man, is trying to sort out who he is and exactly what his feelings are for his first crush, Gwen Stacy. When Peter finds a mysterious briefcase that was his father's, he pursues a quest to solve his parents' disappearance. His search takes him to Oscorp and the lab of Dr. Curt Connors, setting him on a collision course with Connors' alter ego, the Lizard.