The American President
With the end of his first term in sight, widowed U.S. President Andrew Shepherd (Michael Douglas) knows that overwhelming public support will guarantee his re-election. But when he falls in love with lobbyist Sydney Ellen Wade (Annette Bening), Shepherd's supporters question the relationship, and his approval ratings drop. As a rival presidential candidate goes on the attack, Shepherd must choose between his political career and his love for Sydney.