Chasing Amy
Chasing Amy is the third installment in the "New Jersey Trilogy" from award winning writer/director Kevin Smith (Clerks, Mallrats, Dogma). Cult comic book artist Holden (Ben Affleck) falls in love with fellow artist Alyssa (Joey Lauren Adams), only to be thwarted by her sexuality, the disdain of his best friend Banky (Jason Lee), and his own misgivings about himself. Filled with Smith's unique ear for dialogue and insight into relationships, Chasing Amy offers a thoughtful, funny look at how perceptions alter lives, and how obsession and self doubt skew reality.