Shaft
Who delivers ten times out of ten? Samuel L. Jackson is Shaft, the man and the movie. John Singleton ("Boys 'n' the Hood") directs this gritty action-packed thriller. With his uncle John Shaft (Richard Roundtree, reprising his original role) as his mentor, it's no surprise that today's Shaft is the coolest dude and the hottest action around. To stop a racist killer (Christian Bale), Shaft's got to track down the only eyewitness (Toni Collette) that can put the perpetrator behind bars. As Shaft closes in, so does the danger. Armed with attitude and up against corrupt cops and venomous druglords, he's out to make crime pay up!