Catch the Quickatoo; Lost Lorito
Dora and Boots have to get a picture of an elusive rare bird for Abuela; Dora and Boots return a baby parrot home, who can't stop copying Boots.
Dora recovers three colors missing from a rainbow, so the twins can see it; Boots has to retrieve his ball after it lands in the front yard of Cynthia the Centipede.
Dora helps an Alebrije recover the rainbow water needed for a special tree; on a hot day in the rainforest, Dora needs to rescue Val's paleta truck and secure icy treats for everyone.
Dora and Boots must wake up the Big Red Chicken before he goes down the waterfall; Dora and Boots try to find out what is inside the mystery gift.
Boots needs to rescue Isa on their Friendaversary; Dora brings a gift to a Swiper's party and must stop him from swiping his own gift and ruining the surprise.
Dora and Boots get a mischievous baby axolotl back to its mama; Dora must save the Big Red Chicken who floats away in a bubble right before the big talent show.