Josh Gates conducts a world-wide search of life outside our planet. During his extraordinary 50,000-mile journey, he explores ancient signs of aliens, uses futuristic technology and hunts for meteorite fragments.
Close Encounters
Josh begins his search for extraterrestrial life with a once-in-a-lifetime visit to NASA and an alien-hunting expedition in Chile, where scientists and ufologists are making new discoveries.
Josh's journey continues on remote Easter Island, where ancient alien theorists believe extraterrestrials visited a millennia ago; the site of a recent meteorite strike in Zimbabwe that could prove life on Earth began in outer space.
The hunt for alien life continues in Zimbabwe, where Josh interviews witnesses from one of the largest UFO sightings in modern history; the infamous case that has become known as Europe's Roswell in England.
Josh's epic search for extraterrestrial life comes to a close in the USA, where a legendary investigation team brings him to a hot case in Arkansas; a researcher who may have new information on the mother of all UFOs.