The Dead Files
Psychic Communicator Amy Allan and Retired Homicide Detective Steve DiSchiavi are a paranormal team like no other, combining their unique skills to solve unexplained paranormal phenomena in haunted locations across America.
Triggered: Flint, Michigan
Steve and Amy investigate paranormal activity experienced by a young family in Flint, Mich,; while Steve's investigation of the property exposes a family man with a murderous past, Amy confronts a sinister entity that preys on the vulnerable.
Deadly Reflections: Waxahachie,Texas
In Waxahachie, Texas, Steve and Amy investigate a widow's claim that her husband was killed by a paranormal entity and that her daughter is now being targeted; during her walk, Amy finds an evil mass and mirrors acting as a pathway for the dead.
In El Cajon, Calif., Steve and Amy investigate paranormal activity bedeviling a young couple and their children; while Steve identifies an infamous serial killer who lived in the area, Amy goes toe-to-toe with a vengeful spirit.
Steve and Amy investigate paranormal activity at a historic hotel where the dead take pleasure in tormenting both employees and guests; during the daunting investigation, Amy confronts a dark presence vying for control of her physical being.
Steve and Amy investigate a paranormal entity terrorizing an elderly Arizona couple; while Steve's investigation reveals the property's bloody history, Amy uncovers an entity hell-bent on trapping the souls of the living.
In Kentucky, Steve and Amy investigate paranormal activity tormenting a recently separated woman and her two children; Amy's late-night walk leads her to an inter-dimensional portal filled with malicious aliens.