Paranormal investigator Gus Roberts is an installer at SMYLE, Britain's biggest mobile network operator and internet service provider; he is partnered with new recruit Elton John, and their first job together leads them to a real-life haunting.
Gus and Elton are sent to fix the broadband connection at The Portland Beacon, a horror-themed hotel; Elton is fearful of another spooky experience, but Gus assures him that all they'll find in Portland is a bunch of daft horror gimmicks.
Gus and Elton finally come face to face with Astrid, who is being chased by ghosts; Gus decides to visit psychic medium Janey Feathers; Gus performs his first ever exorcism.
Elton prepares to take his sister, Helen, to the Coventry Collectibles and Cosplay Convention; when Gus discovers that the visionary Dr. Peter Toynbee is speaking at the convention, he decides to join the trip, and Richard comes along too.
The Truth Seekers receive a message from subscriber Jojo74 containing a picture of what could be the legendary Beast of Bodmin; keen to check it out, they head for Cornwall in HMS Darkside, but what they find there is far from what they expected.