A New York firefighter relocates to Austin with his son.
Firefighter Owen Strand leaves New York to move to Austin, Texas, with his son to help rebuild a firehouse after a tragedy.
The crew faces a mercury poisoning outbreak and a wave pool disaster; Owen must come to terms with his illness; Michelle follows a new lead on her missing sister; TK is unsure how to handle his budding relationship with Carlos.
Judd calls out Owen's preferential treatment of T.K.; Marjan feels ostracized at her new mosque after another rescue video goes viral; Owen helps Michelle uncover new information about her sister's disappearance.
A massive tornado sweeps through Austin, as Owen, Michelle and their teams race to save those in its path.
Owen and the crew race to a brawl at a male strip club, a fire at a bull semen factory and a protest where male toxicity is taken to a new level; Paul tentatively goes out on a first date; Grace tries to reconnect with Judd.
A ride-share trip goes awry; a farming accident; a memorial service takes a turn for the worse; Owen unexpectedly bonds with the former captain; Marjan and the crew help Mateo try to pass his written exams.