GDR Experimental: Heracles
Lutz Dammbeck experiments with the boundaries between film, performance and media art. In the early 1980s, he works with dancer Fine Kwiatkowski to develop elements for his planned media collages – a central element of his “Herakles Concept”. This multi-layered project explores myths and political systems and their impact on society.