Schumann - Davidsbündlertanze, Op. 6
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. Davidsbündlertänze (Dances of the League of David), Op. 6, is a group of eighteen pieces for piano composed in 1837, named after Schumann's fictional music society Davidsbündler. In thes...