Schumann - Fantasie in C, Op. 17
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. Schumann composed his Fantasie in C, Op. 17 in 1836, revising it prior to publication in 1839. Bearing a dedication to Franz Liszt, it is one of Schumann's greatest works for solo piano,...