Schumann - Faschingsschwank aus Wien, Op. 26
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. In this performance, Schwartz performs Faschingsschwank aus Wien, Op. 26 (Carnival Scenes from Vienna). Schumann composed most of the work during his stay in Vienna in 1839, where he wro...