Schumann - Piano Sonata No. 2 in G minor, Op. 22
After recording all 32 Ludwig van Beethoven piano sonatas to celebrate the composer's 250th birth anniversary, celebrated Italian pianist Riccardo Schwartz decided to record solo piano works by Robert Schumann. In this performance, Schwartz presents Schumann’s Piano Sonata No. 2 in G minor, Op. 22. The composer completed the work in 1838. Of Schumann’s three piano sonatas, Piano Sonata No. 2 is...