Verdi - Nabucco
Israeli-born conductor Daniel Oren leads the Orchestra of the Arena di Verona in a magnificent interpretation of Giuseppe Verdi's Nabucco. Verdi’s third opera – but first great popular success – was created at the Teatro alla Scala in Milan in 1842, in the epicentre of the “Risorgimento” and the capital of Italian nationalism, at a time where the supporters of Italian independence from Austrian...