A Good Day to Be a Dog
Han Hae Na (Park Gyu Young) might seem like an average high school teacher, but she secretly suffers from an incredibly unusual curse: if she kisses a man, she’s doomed to turn into a dog! The only way to break the curse is to have the same man kiss her again while she’s in canine form. While she hopes her crush Lee Bo Gyeom (Lee Hyun Woo) might be the one to break the curse, it’s the dog-fearing Jin Seo Won (Cha Eun Woo) whom she ends up kissing in a drunken mistake. Now, she’s on a quest to win him over and steal a smooch before she ends up spending the rest of her life as a pooch! Kim Dae Woong directed this 2023 South Korean romantic drama series.