My Little Boys: The Time Capsules
Life with children is a complex journey of challenges and growth. Director Shen Kenshang (himself) explores the intricate parent-child relationship by interviewing notable personalities like director Wu Nien Jeng, television host Sam Tseng, and their children. Through candid conversations, the documentary reveals the unique dynamics, hopes, struggles, and deep emotional connections that define parenting. By examining these relationships from multiple perspectives, the film offers insights into how parents and children navigate their evolving bond over time. Inspired by the 2018 animated series "My Little Boys", this is a 2021 Taiwanese documentary that delves into the profound and transformative nature of family relationships.