Bannertail: The Story of Gray Squirrel
Bannertail: The Story of Gray Squirrel is a Japanese anime series made by Nippon Animation in 1979. It is based on the 1922 children's book Bannertail by Ernest Thompson Seton. It ran for a total of 26 episodes and told the story of Banner, a young orphaned squirrel raised by a kindly mother cat, and his adventures in the forest. It is also known by its German version, entitled Puschel, das Eichhorn.