WaPo Elbe
Gegen den Strom
During a training session, open-water swimmer Tim Lehmann drowns under suspicious circumstances and the police quickly determine it was murder. Their investigation leads to a rigorous training camp run by the strict coach Rowitz, where ambition, jealousy, and blind loyalty among the swimmers create a dangerous environment that may have turned deadly.
On the nature-protected island in front of Pillnitz Castle, which serves as a museum, a guard is found brutally beaten to death. Shortly before the crime, the WaPo saw a young boy running from the island. Moritz feels responsible for letting him slip away, though the team doubts the child is the killer. Still, the boy may hold the key to uncovering what really happened.
A young woman named Lina Hilpert is found dead on the banks of the Elbe. An autopsy reveals she overdosed on a new designer drug called “White Lightning,” likely taken at a popular Czech club named Štěstí. As the WaPo investigates, suspicion falls on members of a support group for recovering addicts, revealing troubling secrets about the cross-border drug scene.