Explorer: Lost in the Arctic
Sir John Franklin set off from England in 1845 with two ships and 129 men to be the first to navigate the Northwest Passage, a new trade route over the top of the world. Franklin’s ships vanished without a trace. Now, a team of explorers attempt to solve the mystery by retracing Franklin’s route in search of his long-lost tomb.