Ewoks
The Cries of the Trees
In a time of severe drought on Endor, the evil witch Morag captures and curses Izrina, queen of the Wisties; now, as Izrina and her fellow Wisties fly, everything they touch bursts into flame, including the Ewoks' sacred Soul Trees.
The Haunted Village
Hoping to wipe out the Ewoks by capturing their sunberries, Morag sends a mantigrue to destroy the sunberry trees; fortunately, Master Logray has created a special shadowroot soap to protect the trees by making them invisible.
When a baby Phlog wanders away from his family, Morag steals the child, places him in the "care" of the Duloks and frames the Ewoks for abducting him.
When Deej Warrick is poisoned by a deadly fungus, his sons Weechee, Willy and Wicket embark on a quest for the magical ingredients Master Logray needs to brew a cure: a lantern bird feather and a star urchin from a Dandelion Warrior.
Aspiring musician Latara resents having to do chores and babysit her siblings when she'd rather be playing her flute; upset that her talent is unappreciated, she stows away with the Jindas, a nomadic tribe of entertainers.
When stormy weather sets in, Chief Chirpa sends Paploo, Teebo, and Wicket's brothers on a quest to restore the Tree of Light, which protects them from the evil Night Spirit.