I May Destroy You
A fearless show that explores the question of sexual consent. Set in London, where gratification is only an app away, the story centers on Arabella (Michaela Coel), whose raw and personal experience of consent sits at the heart of the story.
Eyes Eyes Eyes Eyes
After visiting her long-distance boyfriend in Italy, burgeoning writer Arabella returns to London, where her literary agents have left her several frantic messages; with mere hours left to finish, she is tempted to join a friend on a night out.
Someone Is Lying
Arabella thinks about the hazy events of the previous night while having lunch with Terry, prompting her to probe Simon for answers; Arabella drops by Simon's apartment, only to find herself at an unwelcoming doorstep.
Terry visits Arabella in Ostia, Italy, where she's living large on her agents' money; after procuring party favors, Arabella and Terry each have a wild night of their own.
Two months after the incident, Arabella meets with a therapist who encourages her to find new ways to cope with her trauma; Arabella's book agents assign another client, Zain, to help her with the writing process.
The day finds Arabella reassessing a sexual encounter with Zain and, following a promising new lead in the investigation, opening up to Biagio about her assault.
Much to Terry's disapproval, Arabella attends a support group for rape and sexual assault survivors run by their high school acquaintance Theo; in a flashback to 2004, teenage Arabella and Terry intervene with a young Theo.