Accomplished actors Dianne Wiest and James Brolin star as the heads of a large, happy family, in which each member is approaching different milestones. Their eldest daughter, Heather (Betsy Brandt) and her husband consider having another child as they get closer to an empty nest; middle child Matt (Thomas Sadoski) thinks he has found true love; and the youngest of the three siblings, Greg (Colin Hanks) is overwhelmed after having his first child with his wife. Various perspectives are employed as each family member's story unfolds.
Various perspectives are employed as members of a big, happy family navigate through life -- including beautiful but also awkward moments.
Interruptus Date Breast Movin'
After Matt walks in on Joan and John being intimate, Joan attempts to lead a group therapy session. Also, Jen hires a breast-feeding consultant couple, Matt and Colleen have the most enjoyable bad date ever, and Heather and Tim move to a new home with the help of a moving company that employs ex-cons.
When Matt invites Colleen to brunch with the family, he coaches her through the difficult task of connecting with them. Also, John, Matt and Greg try to prove their masculinity by cutting down a tree in Greg's backyard, Tim has an adverse reaction to espresso, and a sleep-deprived Greg has a run-in with the cops.
The siblings congratulate Greg after word spreads that he stood up to Joan for passive-aggressively questioning Jen’s parenting skills. Also, Chad insists on having one last meal with Colleen’s grandmother before heading off to jail, Matt and Greg discourage Tim from beating John at a round of golf and Sophia gets a peanut stuck up her nose.
Tim and Heather unintentionally make things incredibly awkward for Tyler when he brings his gorgeous new girlfriend, Clementine, to meet the family. Also, Matt and Colleen are caught canoodling at the office by their obnoxious co-worker, Will, Jen and Greg vow not to become germaphobes, and John buys Sophia a cell phone behind her parents’ backs.