Lion
From “The Lion King” director Jon Favreau and BBC Studios executive producer Mike Gunton comes the extraordinary true story of a lion cub named Kio on his epic journey to become a king. Filmed over four years, this sweeping saga of family, hope and courage follows Kio as he grows from a vulnerable cub into a powerful leader. Along the way, he faces loss, exile and fierce rivals in a fight to survive. Combining cinematic storytelling with groundbreaking natural history filmmaking, this series captures the complete coming-of-age story of a lion — and the remarkable making of a king.