The Cleavers they ain't. Mom is a screaming control freak, Dad is a goofy human hairball, oldest son Francis escaped the family at a young age, Reese is just criminal, Dewey is a space cadet and young Jamie is the scapegoat. The middle kid, Malcolm (who delivers the narrative for the capers of this whacked-out clan) is a brainiac who doesn't want to be burdened by his genius.
After his oldest brother is sent to military camp, Malcolm, a child genius, is left in the middle between his two other brothers.
Red Dress
When Lois finds her new dress burned and left in the toilet, she tries to get a confession from one of the boys.
When Francis is left in charge of his brothers, mayhem ensues, and Malcolm gets hurt, requiring hospitalization.