S1, E3: As Ray fights for his life after a mysterious poisoning, Máximo and his team discover that the island hides Soviet secrets and remnants of the MIR station. Meanwhile, Nazareth and Jota stumble upon a nest of unknown creatures, and América steals the emerald from the chest. With food supplies dwindling and trust fading, the group’s survival hangs by a thread.