The Sound before the Fury
Revived in 2014, 40 years after its creation, Archie Shepp’s Attica Blues Big Band hit the tour circuit again with a first concert at the Jazz à la Villette Festival. In the hexagon, the former Coltrane collaborator and saxophonist emeritus of the impulse! Records catalogue, now settled in France, has recruited the stars of the twenty-first century version of the venture.