Cooking with Octopus
Cooking with Octopus course: Presentation
Immerse yourself in this series and learn why octopus is a key ingredient and the unique techniques you can master to create extraordinary dishes.
General Information about octopus
Unlock the secrets to selecting fresh octopus at the market, ensuring quality and taste in every recipe that brings out the flavors of the sea.
Perfect the technique of blanching and achieve a sublime texture, resulting in a soft, juicy and delicious octopus that will enhance any dish.
The classic pulpo a feira, a traditional dish with tender octopus, virgin olive oil and paprika, capturing the essence of the sea in every mouthful.
Reinvent pulpo a feira with a modern twist that combines creative presentation, contemporary techniques and unique, irresistible flavors.
Create an octopus terrine that combines exquisite textures with intense flavors, resulting in a sophisticated, visually stunning and unique dish.