S1, E4: A thousand year-old olive tree in Oletta, Corsica, and a spruce named Old Tjikko in Sweden. Both appear to defy time itself. The first, growing majestically in a garden, still produces olives, the second grows wild and has survived the extreme conditions of northern Scandinavia for more than 9,000 years.