Abed's Uncontrollable Christmas
S2, E11: IN THIS SPECIAL STOP MOTION ANIMATION EPISODE, THE MEANING OF CHRISTMAS IS LOST AND ABED’S INTENSE FIXATION ON CHRISTMAS CONCERNS THE GROUP —When Abed (Danny Pudi) wakes up in stop-motion animation, he takes it as a sign that he and the group must re-discover the meaning of Christmas. Meanwhile, Jeff (Joel McHale) and Britta (Gillian Jacobs) become growingly concerned about Abed's mental health and enlist the help of Professor Duncan (John Oliver). The group undergoes hypnosis to explore Abed's winter wonderland and soon unravel the truth behind Abed’s madness. Chevy Chase, Yvette Nicole Brown, Donald Glover, and Ken Jeong also star.