Did Plague Really Cause the Black Death?
S1, E3: In recent years, scholars have reassessed the causes of the Black Death, questioning how it spread through medieval Europe with such astonishing speed and virulence. Here, investigate additional factors that may have contributed to the devastation, such as other diseases, bacteria, and other possible forms of transmission.