Informal Logic and Fallacies
S1, E3: Explore four common logical fallacies. Circular reasoning uses a conclusion as a premise. Begging the question invokes the connotative power of language as a substitute for evidence. Equivocation changes the meaning of terms in the middle of an argument. And distinction without a difference attempts to contrast two positions that are identical.