An Introduction to Formal Logic
Logic is intellectual self-defense against such assaults on reason and also a method of quality control for checking the validity of your own views. But beyond these very practical benefits, informal logic is the gateway to an elegant and fascinating branch of philosophy known as formal logic, which is philosophy’s equivalent to calculus. Formal logic is a breathtakingly versatile tool.