Queer for Fear
S1, E1: Queer gothic writers Mary Shelley, Oscar Wilde and Bram Stoker invent the horror genre with "Frankenstein," "The Picture of Dorian Gray" and "Dracula"; when cinema arrives, queer director F.W. Murnau shocks the world with his queer-coded "Nosferatu."