Queer for Fear
This documentary series explores the history of the LGBTQ+ community in the horror and thriller genres; the series reexamines genre stories through a queer lens.
Queer gothic writers Mary Shelley, Oscar Wilde and Bram Stoker invent the horror genre with "Frankenstein," "The Picture of Dorian Gray" and "Dracula"; when cinema arrives, queer director F.W. Murnau shocks the world with his queer-coded "Nosferatu."
Gay director James Whale makes four classics that pave the way for all Hollywood horror movies after, but his career was dimmed by anti-gay sentiment; Alfred Hitchcock uses queer characters and queer coded stories to keep audiences in suspense.
The dangerous queer woman has been terrorising horror audiences since before the dawn of cinema; the lesbian vampire sucks the lifeblood from women and men alike in the gothic novella "Carmilla" and films like "Dracula's Daughter."