The Black Death in Florence
S1, E6: Observe how Florence, the most advanced community in medieval Europe, dealt with the crippling effects of the plague. Learn about the extraordinary and diverse responses of citizens, and see how city leaders took steps to slow the spread of the disease, to counteract the breakdown of laws and government, and to restore the city.