The First Wave Sweeps across Europe
S1, E5: Explore how the plague traveled by sea across the Mediterranean, invading port cities and then radiating inward. To get a view of the unfolding devastation, study the events in Sicily, Mallorca, and Avignon, highlighting first-person accounts. Assess ways of measuring the plague’s impact and the difficulty of comprehending the scope of the disaster.