Amal
Memories of the war influence their everyday life. Especially the violent death of their three-year-old daughter Amal (Arabic: hope) keeps the parents stuck in the past. She died during an attack when a shell hit the family home. Their two sons were seriously injured. Ghadir and Mohamad then came to Germany to have the injured children treated here. Then they want to go back.