Best of E.O.F.T. No. 11
The best films of the European Outdoor Film Tour 14/15: EL SENDERO LUMINOSO (USA 2014, 6 min). No rope, no fear: Alex Honnold takes on ’El Sendero Luminoso’ and scales up the "enlightened path“ with little more than impeccable skill and fierce determination. – NOBODY’S RIVER (USA 2014, 26 min). Four women, three countries, two months and one river: 5.000 kilometres worth of kayak adventure from Mongolia to the shores of the Pacific on a river who belongs to no-one. – AFTERGLOW (USA 2014, 12 min). Disco on your retina: Nick Waggoner dips the snowwhite night in colorful light and sends luminescent free riders into a sea of snow and color. – THE CAVE CONNECTION (NZ, Germany 2014, 26 min). Adventure underground: Will caver Kieran McKay succeed to make the connection between two massive cave systems 1.000 meters under the face of the earth? – THE FROZEN TITANS (Canada 2014, 20 min). Ice-climbing legend Will Gadd is in his element when temperatures hit two digits below zero: This time he ups his game at the 141-metre Helmcken Falls, Canada.