Dead Man Down
Victor (Colin Farrell), a rising gangland player has infiltrated the crime empire run by ruthless kingpin Alphonse (Terrence Howard), with the single purpose of making him pay for destroying his once happy life. As he meticulously orchestrates his vengeance from his high-rise home, he is watched from afar by a mysterious young woman (Noomi Rapace) who threatens to expose Victor unless he helps her carry out her own campaign of retribution. Each fixated on avenging the past, they devise a violent and cathartic plan that could change their worlds forever.